Biljni čaj pre doručka

Način na koji započinjemo novi dan je od velike važnosti, kako za nas tako i za naše malce. Dobar početak dana obećava i dobar ostatak dana.

Topao napitak, kao prvi napitak posle buđenja je uvek dobra ideja i naša preporuka je da to bude biljni čaj. Za mališane nana ili kamilica su pravi izbor kada su čajići u pitanju.

 

Kamilica je izuzetno blag čaj, može da se uvede već u najranijem periodu.
Blagotvoran je napitak za stomačiće, poseduje antiupalno dejstvo na sluznicu kože i dosta umiruje mališane koji se možda i ne osećaju najbolje ili su bolesni.

 

Nana je takođe jedan od omiljenih čajeva mališana.
Blag na stomačić, a izuzetno delotvoran kod problema sa varenjem, sa grčevima ili gasovima. Čaj okrepljuje organizam i umiruje ga ukoliko je topao, a sa druge strane može da osvežava ukoliko se pije mlak ili na sobnoj temperaturi. 

Dodatak par kapi limuna (nakon uvođenja citrusa) je još jedan benefit za ovaj topao napitak. Ovakva kombinacija pravi  odličnu podlogu u stomačiću za obrok koji sledi, pravi baznu sredinu u organizmu i priprema stomačić za doručak.

*Nakon druge godine se preporučuje da se uvede ova rutina.
Ukoliko pedijatar savetuje drugačije, postupite po uputstvima pedijatra.

Preporuke: Ukoliko želite da usvojite ovu rutinu, umesto kravljeg mleka, tople čokolade ili soka počnite ujutru da nudite detetu čaj. Da bi se određena navika usvojila i zadržala potrebno je vreme, te stoga budite uporni i dosledni u ovoj novoj rutini. 

Pričajte im zašto je dobro da pijemo čaj ujutru umesto dosadašnjeg napitka (za početak možete pomeriti dosadašnji napitak vašeg deteta za užinu, pa kasnije i isključiti iz upotrebe). Napravite čajanku sa svojim mezimcima i neka vam to bude jedna od zajedničkih aktivnosti u toku jutra.

 

Doručak

Sigurno ste mnogo puta čuli kako insistiramo na dobrom i kvalitetnom doručku. To je izuzetno bitna stavka za početak dobrog i kvalitetnog dana, a sa druge strane ima brojne prednosti za dobrobit celog organizma, za zdravlje i za zdrav način ishrane kako nas, tako i naših malaca.

Malo ćemo da pojasnimo zašto je doručak toliko bitan. Jutro je period kada se naš organizam budi i započinje novi dan. Kako tj sa čime započnemo dan, ima i te kakve posledice na nas. Ujutru se na primer proizvodi holesterol u jetri koji je neophodan za sintezu hormona i za mnoge druge funkcije. Masnoće koje ujutru unesemo putem hrane, pomažu nam da se sintetiče tzv „dobar“ holesterol.

Kajmak, kiselo mleko, sir, puter, slanina, avokado su odličan pimer namirnica koja su dobrodošle za doručak.

 

Ujutru se takođe dobro metabolišu belančevine, pa je i iskoristljivost proteina izuzetno dobra.  Tako da, idealna namirnica sa doručak mogu da budu jaja u svim oblicima, sendvič od integralnog hleba i šunkica – pileća prsa, kaša od kinoe, prosa, kačamak…

Ujutru važi parola što više to bolje! Ujutru nam je najpotrebnija energija pa je dobar doručak od velike važnosti.

Ukoliko ste do sada izbegavali doručak ili ste imali npr voćnu salatu pokušajte da par dana uvedete doručak i videćete razliku ☺

Kod naših malaca je ista situacija. Dobar doručak – dobra energija u toku dana i obrnuto. 

Pravite kaše od celih skuvanih zrna poput kinoe, prosa, heljde, ovsa. Mafini sa različitom vrstom brašna i semenkama mogu da budu dobar „doručak za napolje“, kada žurimo, zgrabimo komad, dva da imamo za usput. Takođe, mogu da se naprave u većim količinama i da se zamrznu, pa da se vade po potrebi i zagreju u rerni.

Pogledajte nekoliko recepata za mafine:

Navika stvaranja doručka je izuzetno bitna. Male korekcije u navikama već danas mogu mnogo da znače za buduće dane i za zdravlje mališana.

Preporuke: 

Već sada osmislite doručak koji biste napravili za sutra. Ako je potrebno idite u nabavku namirnica koje nedostaju. Potopite žitarice  noć pre ukoliko ste se odlučili da imate neku od ukusnih kaša radi brže pripreme.

I polako, uvođenje novih navika nije lako i bićete ponosni na svaki korak koji preduzmete u ostvarivanju tog cilja.

Korak po korak i kompletan je doručak!

U knjizi Moj prvi zalogaj možete pronaći ideje i predloge za doručke!

 

Higijena zubića

Nakon doručka, slede umivanje, pranje ručica i zubića. Higijena zuba je izuzetno bitna stavka u životu naših mališana.

Kako bi im zubići bili zdravi, bez karijesa i što duže čuvali mesto stalnim zubima neophodno je steći naviku pranja zuba.

Da biste izbegli potencijalni strah od odlaska kod zubara, treba odvesti dete kod stomatologa na upoznavanje. Prvi odlazak kod zubara kada treba da se radi neka intervencija uglavnom može da se negativno odrazi na buduće posete zubaru, zbog straha od bušenja ili vađenja zubića. 

Ukoliko niste bili do sada, zakažite prvom sledećom prilikom termin i posetite zubarsku ordinaciju.

 

Neka dete sedne u stolicu, pogleda instrumente. Svakako stomatolozi već znaju kako mogu najlakše da opuste malce i da im obezbede dobro prvo iskustvo. Ukoliko u ordinaciji ne daju „diplome“ za zdrave zubiće ili čestitke za posetu zubaru, napravite kod kuće simboličan znak ili odštampajte neki simbol koji će da predstavlja odraz hrabrosti malca koji može da sačuva.

 

Kod kuće, osim što ćete insitirati na pranju zubića posle svakog obroka, pričajte deci zašto je dobro prati zube, pričajte im kako karijes voli da jede i gricka ostatke hrane i slatkiše i tako pojede i zubić. Perite zajedno zube, napravite takmičenje ko će duže da pere zube.

 

Kao i kod drugih navika, i za ovu je potrebno vreme i doslednost. Budite uporni i insistirajte na tome, kako bi vaši malci imali blistave osmehe i zdrave zubiće.