Znamo da deca ponekad (čitajte često) neće da jedu povrće. Još pogotovo ako je zeleno, poput spanaća, brokolija, graška neće ni da ga pogledaju.

Uporno se nerviramo, znamo da je dobro za njih, ali kako da ih „nateramo“?

U top listi najneomiljenijih namirnica su često kelj, karfiol, brokoli, prokelj, boranija… Složićete se spisak je dugačak. Ne brinite, imamo trik koji ćemo rado podeliti sa vama!

 

Pripremili smo za vas nekoliko saveta koje morate da isprobate, kako da deca ipak pojedu taj brokoli, ili svo drugo neomiljeno njima povrće, sveže ili kuvano.

 

  1. Jedan od najjednostavnijih trikova jeste pravljenje smutija! Oh, pa koliko samo ovde možemo da stavimo povrća i da prikrijemo ukus. Svež spanać je broj jedan povrće koje prolazi u svakom smutiju. Sveža cvekla, šargarepa su takođe dobre namirnice za zdrave sokiće. Jednostavno, uzmite omiljeno voće vašeg mališana i dodajte neomiljeno povrće. 🙂

 

  1. Drugo, sakrite tikvice i brokoli u mini burgerima! Kako? Vrlo jednostavno. Napravite standardnu smesu za ćuftice (mi smo koristili ćureće mleveno meso), dodajte, malo seckanog luka, začinite po ukusu, malo maslinovog ulja, jedno belance i izredan svež brokoli i tikvicu. Sve pomešajte u jednu smesu i pecite u rerni ili u tiganju dok ne budu gotove. Nutritivno bogati zalogaji su na meniju, na vama je da ih lepo servirate i da se radujete jer ste uspele!

  1. Skrivanje karfiola, celera, paprike, ili drugog povrća koje vaš malac ne jede može da se umuti u sočan sos koji će da prekrije špagete, pužiće ili drugu omiljenu testeninu. Dovoljno je dinstati povrće u paradajz sosu, ili u malo vode i posle desetak minuta, kada se povrće skuva, uzeti štapni mikser (ili ako nemate stavite u blender) i izblendirati celu smesu. U skuvanu testeninu dodajte sos i obavezno smislite neko super ime, poput „specijalni sos za super heroje“ ili „omiljeno jelo princeza“. Uz napomenu da sos pomaže da porastu mišići ili kosa.

 

  1. Povrće u kolaču? Oooo da. Da li ste probali naš kolač sa šargarepom?

Potrebno vam je:

  • 1 dl kokosovog ulja
  • Kokosov šećer po ukusu
  • 1 kiselo mleko ili kisela pavlaka (malo pakovanje)
  • 1 čaša speltinog brašna (mala čaša od kiselog mleka)
  • Kašika praška za pecivo
  • Jedna kašicica cimeta
  • Šolja i po rendane šargarepe (ili muskatne bundeve ili cvekle)

Piprema

Pomešati sve sastojke, izliti u pleh i peći na 180 stepeni oko pola sata.

Isecite željeni oblik nožem ili modlicama, poređajte na tanjir i dekorišite po želji!

 

U knjizi „Moj prvi zalogaj“ pročitajte i savete psihologa kako da uspostavite pravilne navike u ishrani vašeg deteta.