Ako uvrstite ovih šest namirnica u bebinu ishranu, možete da osigurate adekvatan unos izuzetno hranljivih materija, balas vitamina i minerala, kao i da obzbedite jači imunitet mališana! Ove namirnice ne nose epitet “superhrana” bez razloga. Uvođenjem u ishranu pravite pravog “SuperMališana”!

 Avokado (6+)

Avokado je prava riznica vitamina C i vitamina B grupe! Sadrži izuzetno kvalitetne zdrave masnoće, jača imunitet mališana i povećava im energiju!

Možete ga ponuditi bebi kao “hranu za prstiće” ili izgnječiti viljuškom i dodati omiljenoj bebinoj kašici.

 Banane (6+)

 Banana je omiljeno voće mališana. Spada u voće sa izrazitom količinom kalijuma, kalcijuma i magnezijuma. Mineral kalijum je dosta bitan za pravilan rad i razvoj ćelija, nerava i mišića kod najmlađih.

Odlično se kombinuje sa žitaricama!

Može da se ponuditi bebi kao “hranu za prstiće” ili izgnječiti viljuškom i dodati omiljenoj bebinoj kašici.

 Brokoli (6+)

 Brokoli je izuzetno zdravo povrće, koje treba da se nađe na meniju vašeg malca! Sadrži folnu kiselinu, antioksidanse i dovoljne količine vitamina. Takođe, sadrži veliki procenat vlakana pa je dobar izbor u borbi sa dijabetesom. Pomaže u sprečavanju opstipacije.

Odličan je za “igranje” i pravljenje raznih zanimljivih oblika u tanjiru, može da se gricka obaren ili ponudi izgnječen.

pet kašica

 Bundeva (6+)

Bogata je beta karotenom ili provitaminom A, vitaminom C, kao vitaminima B grupe. U svom satsavu ima 60% nezasićenih masnih kiselina i riznicu biljnih proteina. Prija stomačiću i pomaže u regulisanju stolice.

 Kinoa (6+)

 Iako ne spada u žitaricu, mnogi je svrstavaju u ovu grupu. Zrno kinoe je bez glutena, pa se preporučuje deci oboleloj od celijakije. Poseduje savršene nutritivne vrednosti. Bogata je proteinima, omega-3 masnim kiselinama, vitaminima i mineralima i sadrži svih osam esencijalnih aminokiselina!

Odlična je za kombinaciju i sa voćem i sa povrćem. Takođe, može da se koristi kao zamena za meso, u danima kada se pravi pauza sa mesnim obrocima.

 Spanać (6+)

 Spanać je pun biljnih vlakana, antioksidanata i sadrži obilje vitamina i minerala. Lutain i zeaksantin iz spanaća su zasluženi za zdrav vid.

Spanać je vrlo bitno uvrstiti u jelovnik vaše bebe zbog obilja vitamina K – koji je zadužen za pravilan razvoj i proces mineralizacije kostiju.

 

Neka vaša beba zdravo i slasno ručka!

Za više ideja o receptima i savetima za zdravu ishranu mališana pogledajte u našem vodiču za dečju ishranu: http://mojprvizalogaj.rs/o-knjizi/

Ako niste već skinule naš BESPLATNI raspored obroka koji možete same da popunjavata, uradite to sad samo klikom na link: http://mojprvizalogaj.rs/prazan-raspored-obroka/