Sezonske namirnice – Recepti

Izobilje svežih, ukusnih namirnica se nalazi svuda oko nas. Kada dođu topli letnji dani, oko nas miriše sveže voće i budi nam želju za spremanjem ukusnih obroka!

Inspiracije nikada nije dosta, zato smo vam pripremili recepte od sezonskih namirnica koje možete koristiti u pripremi klopice za vaše malce.

KAŠICE

Leto nam donosi bezbroj ideja šta možemo pripremiti za zdrave i ukusne kašice. Tikvice imamo u izobilju i vrlo lepo se koristi u velikom broju kašica i u miksu sa drugim povrćem ili žitaricama. Pored tikvica, batat je savršena namirnica za kašice i isto tako je možete kombinovati sa drugim zdravim namirnicama, shodno uzrastu svog malca.

KAŠICA BATAT I BROKOLI

Kašica batat-brokoli je zdrava, ukusna kašica koju je vrlo lako pripremiti a vaš malac će uživati u ručkanju.

RUČAK

Pravi letnji užitak za celu porodicu jeste grilovano povrće. Najviše se koriste paprika i tikvica, a u poslednje vreme patlidžan i grilovani luk su pravi specijalitet! Jedno od osnovnih pravila grilovanja jeste da povrće treba iseći na ravnomerne komade da bi se izgrilovali podjednako sa svih strana. Svi komadi bi trebalo da budu jednake debiljine, ne više od 2cm. Povrće treba da se potopi u hladnu vodu na nekih 30 minuta pre grilovanja. Prijatno!

HLADNA SLATKA UŽINICA

Domaće ukusne sladolede možete kombinovati od voća koje je sezonsko kao i ono koje imate kod kuće (naravno po uvođenju kalendara nemlečne ishrane). Vrlo se lako pripremaju, a malci će jedva čekati da probaju ove zdrave poslastice! Naš današnji predlog jesu sladoledi od kajsija i bobičastog voća, a više recepata za domaće sladolede možete pogledati ovde.

ZDRAVI DOMAĆI SLADOLEDI

Sladoledi se vrlo lako pripremaju – tako što izblendate voće koje želite sa malo vode ili za starije malce (12+) bademovo ili kokosovo mleko! Kakva ukusna letnja poslastica!

DORUČAK

Žitarice predstavljaju  nutritivno vrednu hranu. Kompleksni ugljeni hidrati sastavni su deo žitarica. Ugljeni hidrati iz integralnih žitarica se sporo razlažu, sporo podižu šećer u krvi, zato dovode do konstantnog dotoka energije.

Takođe sadrže proteine, ali zbog manje biološke vrednosti proteina, žitarice je poželjno kombinovati sa leguminozama. Proizvodi od integralnog zrna žitarica bogati su dijetnim vlaknima, koja podstiču rad creva. Sadržaj masti je minimalan, a zasićene masne kiseline nisu prisutne.

Više o važnosti žitarica kao i predloga žitarica koje možete koristiti u ishrani svog mališana, možete pogledati na našem blogu o žitaricama – ovde

Za tople letnje dane smo pripremili recept za brz i ukusan doručak kojim će se mališani oduševiti!

Galete sa šunkom i sirom:
Potrebno vam je: speltino, ovseno i ražano brašno (po šolja), mešavina mlevenih semenki lana, bundeve, suncokreta i susama (šoljica), prašak za pecivo (pola kesice) ulje od koštica grožđa (2 kašike), himalajska so (malo), kisela voda.

Priprema: Pripremiti testo za galete mešanjem svih sastojaka. Testo razdvajati kašikom i spuštati u zagrejani pekač za galete ili gril toster. Tako pripremljene galete filovati nadevima šunke i sira. Prijatno!