Čuvari imuniteta

Boravak mališana u kolektivu i sve učestaliji hladniji dani su idealna podloga za nastanak prehlade i gripa. Prehlade nastaju postepeno dok grip napada iznenada. Klasični simptomi prehlade su zapušen nos, kašljanje, bol u grlu  i mišićima i svi ovi simptomi su prisutni i kod gripa ali jačeg inteziteta. Vreme trajanja prehlade je oko nedelju dana, dok grip traje dve do tri nedelje.

Prehladu i grip uzrokuju virusi. Najpodložniji je imuni sistem mališana, koji još nije razvijen.  Kao odgovar na nastali problem dolazi do većeg stvaranja belih krvnih zrnaca koja se bore protiv infekcije.

Korisne bakterije u digestivnom sistemu utiču na vrlo važne delove imunog sistema. Zid zdravog creva prepun je limfocitima koji brane telo od bilo kog napadača. Praksa je pokazala da i deca i odrasli sa oštećenom crevnom florom imaju manji broj limfocita, što creva čini nezaštićenim i samim tim podložnim raznim virusima.

Antibiotici i loša ishrana sa previše prerađenih ugljenih hirata, bez svežeg povrća i voća mogu dovesti do oštećenja crevne flore.

Dodatak probiotika sa što većim brojem bakterija i zdrava ishrana mogu mnogo učiniti za vas i  imunitet vaših mališana.

Tako da, mama i tate, uvrstite u ishranu najmlađih što više povrća, voća i proteina koji mogu da ojačaju imunitet i osnaže vašeg mališana!

Namirnice u zaštiti imuniteta

Vitamin C može skratiti vreme trajanja prehlade. Vitamin C se može naći u citrusnom voću, svežim paprikama, bobičastom voću, svežem kupusu…

Savet:

Napravite vašem mališanu sveže ceđen sok od pomorandže, jer samo jedna čaša od 225 ml sveže ceđenog soka obezbeđuje 124 mg vitamina C, što može obezbediti potrebnu dnevnu dozu.

  • Cink je neophodan za ispravno funkcionisanje imunog sistema, on pomaže u zaštiti organizam od prehlade i gripa. Brazilski orah i badem odličan su izvor cinka. Ukoliko je dete mlađe, te još nije spremno da jede orašaste plodve, ponudite mu spanać, grašak ili boraniju.
  • Beli luk je nezaobilazan kod prehlade. Efikasan je u borbi protiv virusa i bakterija. Alicin iz belog luka blokira enzime koji viruse i bakterije osposobljavaju da napadnu i oštete tkivo. Savet je da se beli luk jede u neprerađenom sirovom stanju, da bi se lekovita svojstva maksimalno iskoristila. Možda vaš mališan i zavoli ovu ljutkatu namirnicu.
  • Zdrave masnoće poput avokada koji je bogat vitaminom C i vitaminima B grupe, jača imunitet mališana i povećava im energiju.
  • Čajevi od nane (7+ meseci), šipka i hibiskusa (8+) mogu da olakšaju simptome gripa i da ojačaju imunitet zbog sadržaja vitamin C i antioksidanata.

mint-caj

Priprema:

Pripremiti ih na sledeći način: mešavinu (10 g) ovih biljaka potopiti u 200 ml ključale vode, ostaviti da se ekstrahuje 10 minuta, procediti i piti.